دستورالعمل انجمن دیابت آمریکا برای درمان دارویی بزرگسالان مبتلا به دیابت نوع 2 به روز شد

اولسپتامبر 2020 - در یک راهنمای بالینی که از سوی انجمن دیابت آمریکا در تاریخ اول سپتامبر در مجله Annals of Internal Medicine منتشر شده است، توصیه هایی برای درمان دارویی بزرگسالان مبتلا به دیابت نوع 2 ارائه گردید.

دکتر دلگادو از بیمارستانSt. Mark و مرکز دیابتSt. Mark درSalt Lake City ، و همکارانش براساس بررسی شواهد اخیر، توصیه های مربوط به درمان دارویی بزرگسالان مبتلا به دیابت نوع 2 را به روز کردند.

نویسندگان متذکر شدند که عامل دارویی اولیه که برای درمان دیابت نوع 2 ترجیح داده می شود، متفورمین است. در بعضی از بیماران، درمان ترکیبی زودهنگام در ابتدای درمان توصیه می شود تا زمان رسیدن به عدم پاسخگویی به درمان افزایش یابد. در صورت وجود شواهدی از کاتابولیسم مداوم (کاهش وزن)، اگر علائم هایپرگلیسمی وجود داشته باشد، یا هنگامی که سطح هموگلوبین A1c یا گلوکز خون بسیار بالا باشد، تزریق زودهنگام انسولین باید در دستور کار قرار گیرد. برای اتخاذ تصمیم در مورد عوامل دارویی، باید از رویكرد بیمار محور استفاده شود. یک مهار کننده ی کوترانسپورتر سدیم-گلوکز یا آگونیست گیرنده ی پپتید شبه گلوکاگون یک (GLP-1 RA) با مزایایی برای بیماریهای قلبی عروقی برای بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 که به بیماری قلبی عروقی آترواسکلروتیک مبتلا هستند یا شاخص های خطر آن را دارند، یا به بیماری کلیوی یا نارسایی قلبی مبتلا هستنند، توصیه می شود. GLP-1 RA برای بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 که نیاز به کاهش قند خون بیشتری نسبت به داروهای خوراکی دارند، به انسولین ارجح است.

نویسندگان اظهار داشتند که رژیم دارویی و رفتار بیمار در مصرف دارو باید در فواصل منظم (هر سه تا شش ماه) مورد ارزیابی مجدد قرار گیرد و در صورت لزوم تنظیم شود تا فاکتورهای خاصی که بر انتخاب درمان تأثیر می گذارند، در تصمیم گیری لحاظ شوند.

منبع:

https://medicalxpress.com/news/2020-09-ada-guideline-pharmacotherapy-t2dm.html